Sunday 20 May 2007

Seronok sebab mak aku dah balik dari kampung... Seminggu dah dia takde kat rumah, aku rasa sunyi sepi aje... Rasa rindu pun ye gak sebab aku quite close ngan mak aku... Masa dia takde, semua kerja rumah aku buat sendiri.... Cuci baju, kemas rumah, masak dan sebagainya... Betul2 aku rasa macam duduk rumah bujang... Aku gie jemput mak dan adik aku kat LCCT, Sepang... Awal pagi aku dah bangkit bersiap nak kesana... Kalau ikut jadual, mak aku akan sampai LCCT dalam pukul 10.20 pagi (waktu Malaysia)... Dia bertolak dari Lapangan Terbang Padang pukul 8.00 pagi macam tu... Perjalanan memakan masa cuma sejam aje tapi sebab kapal terbang tu lawan arah jam (sebab waktu di Sumatera lewat sejam dari KL) tu yang waktu sampai tu lambat sejam... Kalau korang belajar Geografi, korang paham ler ape aku cakap... Heheheeeeee... Dah siap semua, aku pun bawa lah kereta gie LCCT... It is Sunday morning so, jalan memang tak sibuk... Lengang giler time aku jalan tu... Rasa seronok sangat sebab takde kereta... Usually dari rumah aku nak ke airport makan masa dalam 2 jam melalui jalan KL-Seremban... On the way menghala ke Sungai Besi, sengaja aku lalu ikut Tun Razak sebab nak test guna Smart Tunnel yang baru siap tu... Buat sementara nie, dia orang bukak free so, this is my time nak cuba... Aku tahu pun sebab kawan aku yang bagitau... Actually, takde lah seronok mane pun masuk tunnel tu... Agak sempit sikitlah dan struktur permukaan jalan dalam tu agak kasar... Bergegar gak ler kereta aku lalu kat sini... Bising sikit sebab jalan tak rata... Aku sampai dekat nak pukul 10.00 pagi... Sampai aje, adik aku SMS bagitau depa dah sampai!... Aik, terkejut aku... Awalnye dah sampai? Laju betul AirAsia bawak... Sepatutnye pukul 10.20 dia orang akan landing, nie pukul 10.00 depa dah jejak tanah... Musykil tul... Selalunye AirAsia memang terkenal dengan kelewatannye... Kali ni advance giler! Cepat betul... Bagus lah jugak sebab penumpang takkan merungut lagi pasal kelewatan... Aku agak terkejut bila aku nak masukkan beg dalam bonet kete... Rasanya hari tu, cuma ada 3 beg aje... Balik ni, jadi 5 beg!!!! Mak aihh... Mende nye mak aku bawak balik ni??... Macam bawak balik rombongan lak.. Dah ler tu, berat2 lak tu... Entah ape isi kandungan dalam tu, aku pun tak tahu... Aku sempat bertanye dan kata mak aku, banyak barang makanan... Ade keropok bayam dan sayuran, belut dan sebagainye... Kebanyakkan barang makanan ni takde kat sini so, nenek aku kirimkan untuk aku sekeluarga... Heheheeeee.. Sampai umah, had my lunch dan lepas tu aku terus ke office... Aku nak kene kemas tempat duduk dan pindah barang ke tempat baru... Esok aku dah mula report kat new unit so, aku kenelah alihkan PC dan peralatan atas meja aku tu... Lagipun, assistant yang akan ganti aku tu takde tempat duduk... Kesian lak kat dia... So, hendak tak nak, kenelah aku datang kemas... Kalau kemas hari biase, banyak gangguan...
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Aku lepak kat office dari tengahari sampai ler pukul 10.00 malam... Sempat ler jugak aku cuci meja baru aku dengan JIF... Heheheeee... Macam pindah rumah pulak, kan?.. Orang yang duduk sebelum nie tak pernah kemas tempat ni... Berkapang dan berkeladak sana sini... Kotor giler!... Time cuci2 tu, aku tak sedar jam dah pukul 10.00... Nasib baik sempat habis... Memandangkan esok nak keje, terus aku pack dan balik... Rasa penat sangat tapi OK lah... Puas hati... At least aku datang keje esok, aku rasa selesa dan segar!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Pillar kat sebelah tempat duduk aku... :) Kat tempat aku aje ade hiasan macam ni...

0 comment:

 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.